Wednesday 14 November 2012

Hidung Strawberi

Dah lama giler aku kena sindrom Strawberry Nose nih....Tau tak apa tuh strawberry nose? Senang jek...korang jumpa aku korang belek idung aku....hahahaha.....Sedia maklum..kulit aku jenis berminyak..sangat berminyak...eh banyak nya minyak...*sedih*...so untuk mereka-mereka yang mempunyai masalah kulit berminyak nih secara automatiknya akan mengalami masalah large/open pore aka  liang pori terbuka kalau dibiarkan tanpa di rawat...

Macam aku nih...time sekolah dulu aku memang ratu padang...jadi haruslah muka aku tidak termasuk kategori 'eh cun nya ko'.....*sedih lagi*...Aku ingat lagi..time tuh aku form 1..ikut mak aku shopping barang rumah kat kedai koperasi dekat dengan sekolah convent kat Batu Pahat *tak tau wujud lagi tak kedai tuh*....Time mak aku tengah sibuk beli barang-barang dia.. aku pun pergi lah meround kat rak-rak jual pencuci muka....belek-belek dan terbeli lah pencuci muka GERVENNE *aku akan ingat sampai mati brand nih*....Sumpah! Time tuh muka aku memang suci gebuz ala-ala Lisa Surihani nyah!...Tapi lepas 2-3 minggu pakai..Mak aiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.....sesal nya sampai sekarang tak habis.....Bermula lah episod jerawat..bekas jerawat...jerawat balik....tambah pulak liang pori terbukak...Sampai lah la nih baru nampak titik penutup akan masalah aku nih......Korang sebut jek apa saja brand yang ada kat kaunter Metrojaya tuh..mana yang aku tak pernah cuba...cuma sementelah pakai cleansing foam SKII jek muka aku makin ok....tak berjerawat....*cuma poket aku jek makin menanah*....tapi still white head ngan black head tuh tetap ada....*arggghhh sedih nyaaaa*......

So...Jeng Jeng Jeng!....aku telah ketemu cinta baru aku....mungkinkah penantian kulit gebu akan berakhir??...Nih aku kenalkan brand dr US yang ada jual kat SASA.....sangat WAAHHHHH!!!! kagumnya.....masalah white head?? Hampir tiada....masalah black head?? Eh apa tuh? hahahhaha......Sangat suka dan sangat teruja..........


Tadaaa.....B-liv by Cellinique....Ko tengok dia punya beso statement "OFF WITH THOSE HEADS"...kalau tak ok tak tau lah nak cakap apa...hahahaha.....Setakat 3 minggu pemakaian...amatlah mengangumkan...Sebab...black/white head yang sedia ada kat hidung nih tak payah nak picit bagai sampai merah-merah keluar air mata ko....*Kagum*...korang tekan sikit-sikit dah berderai-derai white head ko keluar.....Cuma bila nak lagi berkesan korang gunalah nose clear patch...

*pic google

Ok...brand The Skin Food ini amat bagus sebab tak melekat bagai kat hidung macam brand Biore tuh...Bau pun sodap...

Hasil nya...terkeluar lah semua hasil pembelaan aku kat hidung selama ini....hehehe....


Wahhh....banyak nya saka kat hidung ko....hahahhaha.....Mode *sangat happy* ...... Hidung berlubang tidak ada lagi..... :))))

Opss...masa beli pastikan korang tuh bijak ok...kalau korang beli satu botol macam tuh jek...korang kena bayar RM139.00 untuk 15ml.....So nak nampak macam jimat...korang beli lah yang siap pek promosi...dapat percuma 5 keping mask muka...Mask muka derang nih pun amatlah best....Best yang tak terkata.....



RM149.00 untuk pek 3rd Birthday Celebration...


Ini yang bagus....kalau korang rasa macam tak ada apa-apa perubahan kat  korang....dalam masa 2 minggu duit korang akan dikembalikan...tapi make sura lah resit bukti bagai ada k....


Free shopping bag lagi...


Yeahhh!!! tang free bagai yang aku suka...hehehehe....

So apa lagi...yang senasib ngan aku tuh boleh lah pergi try brand nih....Bagi aku amat lah berbaloi dan feeling  *Eh cun nya ko* amat menebal dalam jiwa aku sekarang nih......hahahahha......




No comments:

Post a Comment